טיפול אלטרנטיבי בחרדה

המציאות שנכפתה עלינו, מעוררת אצל רבים תחושה של חרדה. תחושה זו באה לידי ביטוי בדאגה ממושכת ויומיומית לעתים בשל לחץ כלכלי, לחץ נפשי, דימוי עצמי, חוסר איזון הורמונלי, דאגה בשל מצב בריאותי (אופייני במיוחד לתקופה האחרונה) ועוד. 

כל דבר שמעורר מחשבה יכול להביא להתקף חרדה. זה יכול להיות צליל, ריח, טעם, מראה וכדומה. חרדה נקשרת לחשיבה ולתודעה ולכן אופיינית בעיקר לבני אדם, המצוידים ביכולות חשיבה מפותחות. החרדה יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון של תסמינים, בין השאר דופק מואץ, כאבים בחזה, הפרעות במהלך השינה, מחשבות דיכאוניות, תחושת לחץ, מועקה ועוד. על מנת לאפשר טיפול טבעי בחרדות, יש לפעול במספר מישורים, עליהם נפרט כאן.

התמודדות עם חרדה, שלא באמצעות תרופות, כולל אימון והדרכה לצד שינויים באורח החיים כגון שינוי תזונתי ( הגברה של צריכת ויטמינים או חומצות שומן חיוניות), שינוי בהרגלים היומיומיים וטיפול פסיכולוגי ארוך טווח. באמצעות טיפול טבעי בחרדות ואימון אישי ניתן לשפר משמעותית את תסמיני החרדה ולאמץ אורח חיים של מודעות עצמית, שלווה פנימית, ביטחון עצמי ויכולת התמודדות עם פחדים, כעסים ולחצים. 

לחץ הוא אחד ממנגנוני ההגנה שלנו ולכן הוא הכרחי וכמעט בלתי נמנע. לחץ עוזר לנו לפתור משברים ובעיות, אך עלול להוביל למתח ועצבים. אם נלמד כיצד לשלוט בעצבים ולשלוט באופן שבו אנו חושבים  למשל באמצעות ברירת מחשבות שתפעל לטובתנו, לצד אמצעים טבעיים נוספים כמו תרגילי נשימה או מדיטציה, נוכל לשמור על מצב רוח חיובי ואווירה של שלווה. 

ילדים מטבעם פגיעים ורגישים יותר ועלולים לסבול מחרדות, כעסים, חוסר ביטחון וקשיים חברתיים. גם אצל ילדים, ישנן שיטות מוכחות ופרקטיות לטיפול טבעי בחרדות. לדוגמה, בנושא הדימוי והביטחון העצמי של הילד, על ידי מתן אחריות ותפקיד משמעותי בבית, כזה שייתן לילד תחושה של ערך. נושא חשוב נוסף בהעצמה לילדים הוא פיתוח של מיומנויות חברתיות, למשל על ידי סדנת מקשיבים קבוע, שהוא למעשה קורס פיתוח כישורים חברתיים המעניק לילדים כלים להרחבת כושר הביטוי, הביטחון העצמי, ניהול כעסים, אינטליגנציה רגשית, יצירת קשרים חברתיים, לקיחת אחריות, נקיטת יוזמה, דחיית, סיפוקים ועוד.