היתרונות של פירות קפואים

בשנים האחרונות אנו רואים מגמה ברורה וחיובית במיוחד והיא שימת דגש על אורך חיים בריא, מגמה זו באה לידי בידי בלא מעט מנות חדשות כמו יוגרטים ומנות חלבון שונות וזמינות. אך עיקר השינוי מגיע בצורה מעט שונה והוא היכולת לשמר פירות וירקות, ולהבדיל מהעשורים הקדומים בה התקשה המין האנושי לשמר פירות וירקות מחוץ לעונה. כיום היכולת הזו עוזרת לנו בעיקר דרך פירות קפואים, שיעילותם הולכת ומתגלה בשנים האחרונות דרך מגוון מחקרים פורצי דרך, החל ממניעה של מחלות קשות ועד לטיפול במחלות סרטניות.
אך האם היתרונות הללו נשמרים גם כשהפירות קפואים?

אם זה קפוא? זה עדיין טוב?

ההיסטוריה של בני אדם עם דברים משומרים, לא תמיד עולה יפה ואחת כמה וכמה כאשר מדובר בפירות או ירקות השמורים בצורה כזו או אחרת. אותו הדבר בנוגע לפירות קפואים, שבראשית דרכם הלך הרוח המקובל היה כי הם מאבדים מערכם והם "לא שווים" יותר. אך מחקרים אחרונים הראו בשנים האחרונות, כי מגוון רחב של פירות קפואים, לא רק שהצליחו לשמר את המרכיבים החיוניים כמו חלבונים, סידן ומינרלים אחרים וחשובים אלא אף הצליחו להגדיל את הכמות שלהם ולשמור אל הטעם והריח שלהם. לכן המחשבה כי פרי קפוא הוא פחות "טוב" או בריא, היא כנראה שייכת לתקופת זמן אחרת בהיסטוריה שלנו.

היתרונות החשובים והברורים

נתחיל מהיתרונות הברורים הלא הם היכולת שלנו להנות מפירות שונים ומגוונים בכל זמן שבעונה, בין אם מנגו פסיפלורה ואפילו רימונים. אך מעבר לכך אפשר להנות כיום גם מהכנה מגוונת ורחבה של מאכלים מאותם פירות, החל מעוגות ועד לחטיפים ואפילו ריבות. אך לצד כל אלו היתרונות של הפירות הקפואים הם גם חשובים להתנהלות סדירה של הגוף שלנו, בין אם בצריכת מנגו עבור בעיות עיכול שונות ובין אם בצריכת חמוציות או אוכמניות להורדה של רמת החומציות בדם. עם מחקרים רבים שנעשו סביב הקשר לסגולות הרפואיות של הפירות, נראה כי הפירות הקפואים יכולים לעזור לנו הרבה יותר מכפי שהיה נדמה לנו בעבר ולהיות לא רק טעימים אלא גם בריאים.