סירים איכותיים

אחד מיני הכלים הכי חשובים במטבח של רובנו הוא ללא ספק הסיר, שעדויות להימצאותו עוד היו בתקופה המצרית ועוד בימי קדים שונים ואחרים, בתרבויות מרוחקות ברחבי העולם. הסיר מצליח לבצע עם השנים התאמות רבות המצליחות לא רק להתאים בצורה מושלמת אל מגוון בישולים רחב, ממרק ועד לטעמים מוקרמים ונהדרים אלא גם להפוך לכי די חשוב במטבח של רובנו. לכן בחירה של סירים איכותיים היא לא רק בחירה עבור המרק הבא או התבשיל שלמדנו לא מזמן, אלא בחירה לשנים הבאות שתשמש אותנו לעוד מגוון מטעמים נהדרים ומופלאים מעשה ידינו.

לבחור סירים איכותיים בקלות

ישנם לא מעט פרמטרים שונים אשר יוכלו להוביל אותנו אל הסיר המושלם ביותר עבורנו, הראשון מבניהם הוא כמובן נפח הסיר. שכן כל פעולת בישול דורשת נפח שונה וכמובן שכל מטבח זקוק לגדלים וסוגים שונים של סירים, לכן מומלץ להבין אילו סירים וגדלים אנו זקוקים החל מסירים בינונים המאפשרים להכין כמות אורז קטנה ועד לסירים גדולים המעולים להכנה של מרקים ותבשילים שונים.

ולצד זאת חשוב גם להכיר את היצרן של הסיר, שכן מחבתות וסירים הנעשים על ידי חברות אמינות ומקצועיות יספקו לנו סירים שיוכלו להוות כלי משמעותי במבטח שלנו לאורך שנים. ובאשר לפרמטר זה חשוב גם לקחת בחשבון את התקציב שאנו מבקשים להשקיע בסיר הבא שלנו, שעם התחשבות במשתנים השונים עלות הסיר יכולה להשתנות גם בהתאם למבצעי החג, מארזים וכו.

סירים איכותיים ומומלצים

במהלך השנים האחרונות התווספו עוד ועוד סוגים של סירים וחומרים שונים מהם הם עשויים, אחד הסוגים שהפך לפופולרי בקרב לא מעט ישראלים הוא סיר עם גימור שיש. סירים אלו מתבססים על חומרי נון סטיק שונים ובעיקר על חומרי שיש או קרמיקה, הם מעולים להפחתה בשימוש של שמן בזמן הבישול ומבטיחים בישול נקי. עם זאת סירים אלו נחשבים לבעלי אורך חיים קצר, לכן יש להקפיד ולרכוש סוגים אלו אצל חברות מובילות ומנוסות.

סוג נוסף של סירים הנחשב לדי מסורתי, הוא סיר המתבסס על חומר נירוסטה ומגיע כיום במגוון שילובים וסגנונות, גם כאל והמאפשרים הגנה על הידיות בכל שלב הבישול.