עדשות מגע יומיות מומלצות

עדשות מגע מספקות תיקון ראייה, בין היתר. היתרון הגדול של עדשות הן שהפתרונות האופטיים האלה זזים עם העיניים שלך, הן לא מטשטשות או חוסמות את הראייה שלך באופן חלקי כמו שעושות משקפיים, והן מצוינות לפעילות גופנית. אך למרות שעדשות מגע הן חלופה בטוחה למשקפיים, על המשתמשים להישאר מעודכנים בשיטות הטיפול בעדשות מגע, כגון ניקוי עדשות מגע כדי למנוע דלקות עיניים. בין אם אתם משתמשים בעדשות מגע זולות או מהשורה הראשונה, חיוני לשים לב לבעיות שעולות במהלך השימוש.

חשוב גם להקפיד על ניקיון העדשות כדי למנוע זיהומים. בין הגורמים המרכזיים לזיהום על פי איגוד האופטומטריסטים האמריקאי ניתן למצוא את:

  • שימוש בעדשות לאורך ממושך
  • –         בעיה בדמיעה שגורמת ליובש מתחת לעדשה
  • –         גורמים סביבתיים
  • –         היגיינה לקויה

אז מהן העצות והשיטות הטובות ביותר כדי לשמור על העדשות היומיות שלך ולהימנע מזיהומים?

  1. ניקוי עדשות מגע – כיצד לנקות את עדשות המגע שלך?

לפני טיפול בעדשות מגע, הקפידו לשטוף את הידיים היטב במים וסבון. לאחר מכן, השתמשו במגבת נטולת חוטים כדי לייבש את הידיים.  חשוב גם להרחיק את העדשות מגע מרוק או כל חומר אחר שאינו מיועד לניקוי העדשות. אנשים רבים מדי מאמינים שהם יכולים להשתמש ברוק ובכף היד כדי לנקות את העדשות שלהם. אך למעשה הדבר עלול לגרום לזיהום ולכן חשוב להשתמש אך ורק בחומרים סטרילים. אם אתם מתקשים בהתמודדות עם ניקוי העדשות ייתכן ומומלץ לעשות שימוש בעדשות מגע יומיות חד פעמיות ולא בעדשות מגע חודשיות.

גם כאן מדובר בפתרון פחות מומלץ בדומה לרוק וזאת משום שמים שאינם סטרילים עלולים להכיל חיידקים שעלולים לגרום לזיהום חמור בעיניים ולכן עדיף לעשות שימוש בתמיסה ייעודית. בעלי משקפים יודעים כי אחד הפתרונות המוצלחים לניקוי המשקפיים הוא שימוש במים עם מעט סבון. במקרה של עדשות מגע יומיות ייתכן ומדובר בפתרון פחות מוצלח בשל הרגישות הגבוהה יותר.

כיום עובדים בתעשייה על עדשות מגע יומיות שידחו זיהומים מעצמן ויקשו על חיידקים ולכלוך להיתפס בהן.