פעילויות לגיבוש צוות

בכדי להפוך קבוצה של אנשים לצוות, לבעלי שייכות או להניע אותם בכדי לבצע פעולות שונות יש צורך ברור בחלוקה ברורה של הוראות, תפקידים ונהלי עבודה כאלו ואחרים. חלוקה שכזו אכן עוזרת ביצירת סדר היררכי חשוב, אשר יעניק את המידע הרלוונטי לכל עובד, עבור סוג העבודה, התקלות והשאלות שעלולות לצוץ בזמן העבודה. אך על מנת "להדביק" את חברי הצוות בצורה יעילה, כזו שתגרום לא רק לסדר וחלוקה ברורים בין בעלי התפקידים אלא גם תייצר סביבת עבודה נעימה כמו שמתארים הרבה באתר https://elitecode.co.il/ , מפרגנת וחותרת למצוינות חשוב להקפיד גם על פעילויות צוות מגבשות אשר יעזרו לכל אחד מהעובדים להרגיש שייך ובעל חשיבות.

התועלת של פעילויות גיבוש צוות

בדומה להוראות ונהלים שציינו כבר מעל, כאשר מדובר בפעילויות לגיבוש צוות מדובר בתחום לא פחות חשוב מאשר יצירת פרוטוקולים של עבודה ונהלים מותאמים. פעילות שכזו תוכל להגיע במגוון דרכים וסוגים, אך תרומתה תאפשר יכולת גיבוש טובה ובריאה יותר בין חברי הצוות. זאת בשל שמרבית פעילויות הגיבוש ידרשו היכרות מינימלית בין העובדים, הכרה בייחודיות של כל אחד ואחת מהם ולצד זאת גם מחוזות חדשים בהם יוכלו העובדים להראות יכולות אחרות שלהם. כמו כן פעילויות אלו ברובן כוללות גם מתודות עבודה שונות, מה שיוכלו להתאים גם לשיפור התקשורת בין העובדים, גם להטמעה של נהלים או פעולות שונות וכל זאת בצורה מהנה וכיפית.

פעילויות לגיבוש צוות

אחת מהפעילויות ה"פשוטות" אשר יעזרו בשבירת הקרח בין צוותי עובדים שזה עתה גובשו או בעבור צוותים שזה עתה עברו ריענון בשורותיהם הוא משחק "אמת ושקר". משחק זה לא דורש אביזרים רבים וגם לא מדריך חיצוני, אלא זמן פעילות שבין עשר דקות עד רבע שעה בו העובדים מספרים אמת או שקר ושאר העובדים יצטרכו לגלות האם מדובר בבדיה או באמת גמורה. פעילות נוספת היא בנופש וטיולים לחברי הצוות, אשר יוכל להוסיף לעובדי תחושת שייכות והיכרות עם שאר העובדים. אך בין היתר ניתן בימים שכאלו להוסיף גם תכנים מקצועיים, קבלת משוב בין אנשי הצוות השונים ובין שדרת הניהול לבין שאר העובדים.