מדוע כדאי להיעזר באנשי מקצוע כדי לקבל טופס 4?

מבנים, מוצרים, נעלים ואפילו יצירות אמנות כולן בנויות על ידי מספר גורמים שבמרבית הפעמים שונים כל כך אחד מהשני עד שלעיתים הם נוגדים אחד של השני. בכל הקשור לבנייה של בתים התכנון והבנייה אמורים להיעשות בידי כמה אנשי מקצוע שונים, אלו יעניקו לכל אזור או תמהיל של אזורים את הדיוק והאיזון שבין אזור שבו יזרמו מים ועד לאזור עם חיפויים ותשתית חשמלית. ומלבד אנשי המקצוע הרבים שבהם יש להיעזר בזמן בנייה כזו או אחרת, במקרים של בניית נכס חדש לגמרי על בעל הנכס או היזם לקבל טופס 4 בכדי לעשות שימוש כל שהוא בנכס.

באיזה אנשי מקצוע להיעזר?

ישנם כמה דרכים לבנות נכס חדש לגמרי מאפס, הראשונה והמוכרת היא על ידי יזם כמובן שמרכז תחתיו את אנשי המקצוע השונים. הדרך השנייה היא על ידי הדיירים עצמם או בעל הנכס, שלו 2 אפשרויות כאשר הראשונה היא הבאת אנשי מקצוע על פי המקצוע שלהם או לפי קבל"ן שירכז את כולם תחתיו. אופציה זו קיימת גם ליזמים השונים, עם זאת על מנת שהנכס אכן יעמוד בתנאים(עליהם נפרט בהמשך) לטופס ארבע ישנם כמה אנשי מקצוע. ראשית יש להיעזר באדריכל או מהנדס על מנת לאמוד את תקינות רישומי הבית, שנית יש להיעזר בקבלן שיפוצים, כזה שיוכל לרכז את עבודות הטייח, הצבע ובמידת הצורך התשתיות והקירות החדשים. אחרי קבלן השיפוצים חשוב להיעזר גם כן בחשמלאי, טכנאי גז, תקשורת, ואינסטלטור מוסמכים, אשר יתנו את התשתיות על פי התרשימים לטופס 4.

מהן הבדיקות לטופס 4?

אנשי המקצוע עבור הליך זה אמורים "לעטוף" את הבית החל מבניית הממד ועד לטייח והאיטומים שבחוץ ושבפנים. על כן בדיקת טופס 4 כוללת:

  • אישור גז
    אישור מידי מתקין גז מוסמך כי התשתיות מוכנות לחיבור אל מערכת הגז בסביבה.
  • אישור מכבי אש
    בהתאם לסוג המבנה, יבדקו האם נמצאים כלים לכיבוי אש במידת הצורך ולספק אישורים.
  • אישור אדריכל מודד
    אישור כי אדריכל אכן אישר את תוכנית הבנייה והיא נעשתה על פיה.
  • אישור קונסטרוקטור
    בדיקת שלד הבית, את תקינות הבטון ומתן אישורים רלוונטיים