מתי נזדקק לעורך דין המתמחה בהוצאה לפועל?

ישנם לא מעט נושאים בהם נזדקק לעזרתו של איש מקצוע אמין ומקצועי, החל מעיצוב הבית ועד אל שיפוץ כללי של רהיטים ואפילו בחירת מקום לימודים. אבל כאשר מדובר בחובות כספיים ומקרים של הוצאה לפועל, אחד הכללים החשובים במקרים שכאלו הוא היוועצות עם עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל. ראשית כי מקרים כאלו עלולים להוביל למגוון מגבלות חמורות במיוחד, החל מעיכוב יציאה מהארץ ועד אל רישום הערת אזהרה בטאבו ואפילו הגבלה על רישיון נהיגה. לכן הרבה לפני שכדור השלג הופך למפולת שעלולה לשנות את אורך החיים שלנו בצורה קיצונית, חשוב להכיר מתי נזדקק לעורך דין המתמחה בהוצאה לפועל ואילו פעולות מומלץ לעשות.

מקרים שכיחים בהוצאה לפועל

באתר https://www.shoresh-law.co.il/ מוסבר כי כאשר מדובר במקרים של הוצאה לפועל חשוב לדעת כי לשכת הוצאה לפועל, מבקשת להכביד עד כמה שניתן על החייבים על מנת שלא יחמקו תשלום החוב ולהסדירו בהקדם. בשל כל התערב המחוקק וקבע מספר מקרים בהם ניתן לפתוח תיק הוצאה לפועל, הראשון הוא ראיה או מסמך אשר מעידים על התחייבות כספית של החייב, פסק דין המורה על תשלום מצידו של החייב, צ'קים שחזרו, חשבוניות שלא קיבלו תמורה ואפילו אי תשלום מזונות. כל אלו ועוד מקרים אחרים יוכלו לגרום לפתיחת תיק הוצאה לפועל או בחלק מהמקרים לפתיחת תיק שכזה מטעם עורך דינו של בעל החוב.

מאיחוד תיקים ועד לסגירת התיק

במקרים בהם אדם נקלע לחובות כספיים ככל הנראה יתווספו יותר מנושה אחד, על כן אחת הפעולות הכדאיות של החייבים הוא באיחוד תיקים וקבלת הסדר מרוכז לכל החובות. פעולה זו תתבצע תוך כדי התחשבות בצורכי המחייה של החייב, ביכולת לפרנס את עצמו ואת היכולת שלו להחזיר את חובותיו. כמו כן קבלת שירותים מעורך דין המתמחה בהוצאה לפועל, תכלול לא רק איחוד תיקים אלא בניית אסטרטגיה שלמה שתאפשר פגיעה מינימלית באורך חייו של החייב תוך כדי הסרת מגבלות השונות שהוטלו עליו. עם זאת חשוב לבחור עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל, על מנת להבטיח כי השירות שנקבל אכן יהיה בעל ניסיון וידע במקרים שכאלו.